fredag 15 februari 2008

Ikväll??

Vad är det för humbug man går och skriver om egentligen..
Ikväll?? Det är ju inte ikväll Melodifestivalen kommer utan imorron.
Så sitter här och undrar vilken planet har jag suttit på när jag skrev bloggen
om melodifestivalen tidigare idag.
Näee.. skärpning!!
Kan ju samtidigt tipsa om kvällens TV program.
Brotherhood.. En serie som jag följer som en slav..
kommer på SVT2 ikväll kl.22.25.. Verkligen värt att se.
Ni som inte har tittat så kan jag berätta lite om serien.

I det irländsk-amerikanska kvarteret The Hill, Rhode Island kämpar Tommy Caffee för att uppnå sitt mål - att bli den främsta politikern.
Hans arv från den irländska maffian gör dock att hans intressen ständigt övervakas av både maffian och polisen och när hans kriminella bror, Michael, återvänder till staden efter 7 år i exil radas problemen upp.
Maffialedaren, Freddie Cork, hotar att döda Michael om inte Tommy fixar statliga kontrakt till Freddie.
Samtidigt som Michael i sin tur ger sig på Freddies medlemmar.
Dessutom bär Eileen, Tommys fru, på egna hemligheter.

Kvällens avsnitt:
Poliskollegorna Declan och Ralph får stora problem när de under ett spaningsjobb av misstag dödar en undercover-agent. Mitt i tumultet dyker dessutom självaste spaningsobjektet upp - Michael. Familjen Caffee börjar samtidigt märka av Eileens drogmissbruk mer och mer.

Inga kommentarer: